Monday, February 9, 2009

S-O-D-O-M

Aku tercongok di depan pc burok kat cc seremban neh, menanti nanti n x sabar2 nak update blog, nak komen2, nak bukak myspace, nak baca itu ini.

Baru baru ini, aku sedikit kuciwa setelah mengetahui talian internet di rumahku dah dipotong, ops, bukan tak bayar bil, bpk aku saja potong lah, tak nak tengok anak2 dia hanyut dibuai arus internet yang mencanak. Cuti ari tu aku memang gian sikit nak open, tapi dah boleh biasakan diri dengan ketidakhadiran internet. jadi kesimpulannya, aku hanya boleh mengupdate blog dan mengusha usha myspace sebulan satu atau dua kali sahaja. haha, baik untuk aku kan, ntah, aku pun tak pasti...

Diisytiharkan muhammad ilyas bin zainal sebagai pengon9 yang tak aktif sejak bermulanya kehidupan tingkatan 5 nyer.. hehe. sowi lah kawan2, kalau komen tak reply ker,
nanti kalau dah msok u (klau masuk) aq nak beli lappy snirik ley on9 tanpa segan silunyer...

Tapi kita sume still keep in touch kan...

Dan sekarang ini aku ingin menekankan penyakit yang baru aku hadapi tahun ini..
Aku suka solat dalam dorm, nampak biasa, tapi sebenarnya merupakan satu perbuatan yang tak disukai oleh Tuhan larh...

kenapa???

Sebab suka bangun lambat, malam beronggeng sampai pkul dua tiga pagi, ngumpat2, sparing2, dan esok tak kurang dari 6.35.. HAHA.. takutkan syuruk, mengambil jalan mudah untuk sodom, Melangkah menuju ke surau amat menyiksakan, 2 batu, xde lah, 100 meter jer, tapi kaki ni macam kena tarik2 ngan saitan plak, huhu.. tahun lepas memang selalu jatuh tangga nak pergi surau, mata dibuka separuh separuh...

Tapi aku menyimpulkan ini angkara form 5 terdahulu yang sodom dengan selamba, maka adik2 junior pasti terikut ikut...

subuh. asar dan maghrib berjemaah di dorm, berjaga jaga dengan kehadiran timbalan ketua umum dorm kami, takot2 kena ceramah agama di pagi hari...

Anda doakan saya dapat melawan penyakit ini tau, moga2 dengan kehadiran form 4 esok hari, aku akan turun surau tiap2 waktu, haha..

Form 4 masok esok, dan suasana ostel rasanya taklah sunyi sangat.. Aku takkan membuli, walaupun masa form 1 n fom 2 dlu aku kena sepak terajang.. halamakk... teringat lagi kat skul lame...

Ilyas akan berkata kepada adik juniornya..

hmmm,, adik, adik duduk mane??

adik suka tak duduk kat sini??

adik pernah duduk asrama x sebelum ni??

adik suka kena buli??

kenapa tak suka??

oohh,, tapi kalau taknak kena buli.. adik kena buat something untuk abang..

betul ni?? x kisah??

emmm,,, maggi tomyam sebungkus, kalau takde, memang kau makan crocs size 8 aku niii bodoooo!!!!! hahaha

ilyas berkata dengan jahatnya...


3 comments:

aina said...

aduhh .
gerenti rndu kt entry kau pasni .
huhu .

eh kau nnti jgn buli2 taw .
nk spm taun nie .
kang junior kau doakan kau cpat mati
;p

aina syaqilah said...

sodom tu solat kat dorm ke ? haha
lahh ksian line tenet kene potong
berkorban utk spm takpe lahh
erm, ckp nan ur parents
klu dpt straight a1 nak lappy
bleyh online puas puas, heee

Nadea Nadal said...

dahsyat sey sesi perbualan ngan junior
:DD