Tuesday, December 30, 2008

Melaka pengubat lara.....

Destinasi sebenar tak jadi ditujui, angkara kesilapan2 teknikal y tak bisa dielakkan, huhu. kami akan ke Melaka, arghh kenapa mesti Melaka, apa ada kat sana hah, hatiku berbicara sendiri. Melangkah menuju Mahkota hotel, aku tau percutian tahun ni nampak tak menyeronokkan. Ditambah lagi dengan suasana harmonis yang sedikit pudar antara kami sume. Nak check in pun macam nak amek lauk kat dewan makan, mak nenek, ramai mencanak siihh manusia nak melawat bumi bersejarah neh.



KAli ni mungkin yg ke 3 aq berada di sini, tapi dah bnyk gile renovation...

Hari kedua kaki aku sipi2 nak tercabut, bjalan pusing2 mahkota Parade macam hantu, jadah mende tak beli, window shopping saja.. Pedi siihh kaki, lg lak hamstring aku, betis.. Arghh, aku bkn x biasa bjlan, tp lau dah over limit, cm2 ar..

Jem mngalahkn KL, sumpah x tpu, aku benar2 tak sngka Melaka cmni tau huhu

Telahanku tak tepat sama sekali, walaupun Melaka nampak x Grand, tapi sejarahnya tetap memukau hati setiap pelawat. Ini antaranya.............


STADHUYS, no komen,
cam x best jer haha


huhu aku serta adik bengongku di hdpan
ktm tertua di Melaka, nak gedik jep


stadhuys, menara taming sari




Serabut di kota A Famosa, sungguh aku tak percaya, rupa rupanya Kotanya dah takde, kena ubat bedil, tinggal gerbang jep, tu sbb bngunan ni kat bawah, hadoi la, mati2 aq egt portugis ni bodoh, buat kubu kat bawah haha

kandid please....







Eye on Malaysia, Maria Tunku Sabri suka menggembar gemburkan jadah ni kan, dari jauh dah nampak bayang, nampak gah, rasa nak naik. Nasib menyebelahi kami, x ramai org time tu, tiket murah, cuunn....









Nampak menyeronokkan, ntah, oke kot.. pening2 sket ar,
kalau dah tergantung kat atas tu, memang nak tercabut tngkai jantung
aku nampak ade makcik nanges kat gondola bwh, huhu

yok ke Melaka, wlaupun tk best sngat.. huhuuhu

rating....... 6/10... oke x....

3 comments:

ibalpangi said...

stadhuys, bandar hilir, mahkota parade, mahkota hotel, ahh melaka mmg kecil.sume tmpt tu aku dah pena bertapak. kecuali eye on m'sia la. apepun, ur holiday is humble yet pleasant :)

ilyas™ said...

tau xpe bal..
mmg ler humble, wtpe nk grand2

xrse enjoy dok, nk nek skul larr

THALHAH said...

aku jua ingin mencoret tinta maya tentang perkara ini