Thursday, December 4, 2008

aA+bB



Siapa aku pada dia? A pal? A room-mate? A brother? Never a husband? ~ Benz

Setelah 5 Tahun 5 Bulan dan Gurindam Jiwa: Schubert’s Serenade, Hlovate kembali mengasah penanya dengan trademark: gaya bahasa basah dan santai.



entry kali ni aku juz nak komen a novel

Mesti sape sape pernah baca novel ni, aA+bB karya Hlovate, Jemari seni publishing. Banyak komen yang boleh aku utarakan terhadap novel ni yang lebih kepada jiwang (tak jiwang sangat)

Sebenarnya dah banyak novel yang telah aku baca dan kaji, antaranya bicara hati, hatiku di harajuku, cinta sang ratu, hijab sang pecinta, bagaikan puteri, adam dan hawa dan sebagainya. Tapi semua novel ni adalah dari alaf 21 production.

Aku mula berminat terhadap novel Jemari sei publishing setelah disyorkan akak dan adik aku, haha,
Aku cuma nak hilangkan kebosanan jer...

Novel Jemari seni yang mula mula sekali aku khatam ialah surat ungu untuk Nuha. beberapa bulan selepas tu, lagi banyak novel sampai kat rumah, semua ni gara gara adik ngan akak aku yang kemaruk tahap mencanak nak feel novel novel baru ni.

Aku mula baca novel ni 2 minggu lepas dan dah khatam minggu lepas.

Novel ni mengisahkan Addin syah yang melanjutkan pelajarannya keluar negara dan dalam masa yang sama telah bertemu dengan Aie. Dia mula tertarik dengan Aie sebab kemachoannya yang melampau. Setelah pulang ke malaysia, di telah dilamar oleh Benz, musuh utamanya di alam persekolahan. Bagaikan bencana yang datang, dia merasakan ini merupakan penamat hidupnya tanpa mengetahui Benz telah berubah.
Ego tetap menguasai antara satu sama lain dan pelbagai konflik telah tercetus dalam novel ini. Setelah sekian lama kasih mula bertaut dalam hati kedua dua belah pihak tetapi konflik yang dilalui seperti kisah benz yang menipu Addin dengan memainkan watak Benz dan Aie untuk menambat hati Addin telah memarakkan lagi konflik di antara mereka.

nak tahu lagi?? aA+bB pilihan terbaik. haha promote je lebih.
have to read this.


2 comments:

EZANismail said...

oke. kaw kne tagged . sila ke blog aku sekarangg .
;DD

aina syaqilah said...

adam dan hawa best. romantic gila lahh !